Eveniment

ANPC i-a controlat pe cei mai cunoscuți influenceri

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat sâmbătă că a încheiat cu succes o primă acţiune de verificare a marketingului practicat de influenceri pe platformele de socializare, conform unui comunicat recent al instituţiei, citat de Ziarul Finaciar.

Acţiunea de verificare a vizat zece influenceri români cu unele dintre cele mai mari comunităţi de urmăritori pe reţeua socială Instagram. Scopul acţiunii este de a contracara difuzarea prin intermediul reţelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă în mod transparent natura lor promoţională.

În anul 2023, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10 Influencerii români cu referire la conţinuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparenţă şi claritate maximă asupra oricărui conţinut publicitar al postărilor publicate.

În aceste scrisori, Autoritatea, după ce a reamintit că publicitatea trebuie să fie clar recunoscută ca atare, a evidenţiat modul în care interzicerea publicităţii ascunse are un domeniu general de aplicare şi, prin urmare, trebuie aplicată şi cu referire la comunicările difuzate prin intermediul reţelelor de socializare în calitate de Influenceri şi nu pot lăsa să creadă că acţionează spontan şi dezinteresat dacă, în realitate, promovează un brand.

Prin urmare, Autoritatea a invitat în mod oficial destinatarii scrisorilor să facă astfel încât scopul promoţional, acolo unde este cazul, să fie clar recunoscut pentru tot conţinutul difuzat prin intermediul reţelelor de socializare.

 

Vizualizări: 64

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Eveniment:

Citește și: