Economie
Asfalt deformat pe podul de la Brăila
Probleme pe podul suspendat peste Dunăre care leagă judeţele Brăila şi Tulcea. Pe cea mai spectaculoasă şi importantă lucrare de infrastructură din ultimii 30 de ani, asfaltul a început să se deformeze. Și abia a trecut o lună de la inaugurare. Denivelările, care se văd cu ochiul liber, ar fi apărut pentru că în zilele caniculare nu au fost respectate restricţiile de tonaj. CNAIR a cerut constructorului să remedieze problema, dar vor lua măsuri şi pentru ca restricţiile de tonaj să fie respectate.
Problemele au apărut pe partea de urcare a podului dinspre Tulcea. Autorităţile susţin că podul şi siguranţa şoferilor nu sunt în pericol. Ministrul Transporturilor a cerut însă o anchetă.
Podul de la Brăila a fost dat în folosință pe 7 iulie. Construcția lui a durat aproape 5 ani si a costat aproximativ 500 de milioane de euro. Drumurile de legătură nu au fost încă terminate, dar ar trebui sa fie gata la sfârșitul acestui an. Ca lungime și înălțime, este cel mai mare pod din țară și al treilea din Europa.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat vineri că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt generate de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare. "Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj, nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte. Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri. Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme", a declarat Pistol.
Întrebat cine ar fi trebuit să verifice tonajul autovehiculelor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre, Cristian Pistol a precizat că atribuţiile revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR). "Atribuţiile sunt ale unei alte autorităţi din cadrul ministerului, am discutat cu inspectorul şef de la ISCTR, iar dânsul a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul. Denivelările vor fi remediate cu traficul deschis. Limita de tonaj se impune când sunt temperaturi ridicate, codul roşu şi codul portocaliu de vreme caniculară. Odată cu creşterea temperaturilor exterioare, ştiţi foarte bine că temperatura la asfalt este mult mai mare, iar pe pod, în momentul în care se ajunge în zona de rampă, autovehiculele au tendinţa de a frâna, moment în care se pot crea aceste mici probleme ale asfaltului", a mai spus Pistol.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că se vor face verificări şi se va stabili motivul care a dus la apariţia de denivelări pe podul peste Dunăre, precizând că lucrarea este în garanţie. "Aceste instituţii, fie că e vorba de ISCTR, trebuie să verifice. Ştiu că domnul Pistol a făcut o cerere către ISCTR de acest tip. Această lucrare este în garanţie, aşa cum bine ştiţi, şi această asociere trebuie să remedieze toate aceste probleme, mai ales că ne aflăm în perioada în care trebuie să demonteze macaralele, trebuie să termine drumul de pod, până la Jijila, care trebuie terminat, aşa cum bine ştiţi, până la sfârşitul acestui an", a declarat Grindeanu.