Politică
Atac dur al ministrului de Interne la adresa lui Arafat
Ministrul de Interne Marcel Vela şi secretarul de stat Raed Arafat au avut marţi un schimb dur de replici pe tema funcţionării elicopterelor SMURD, pornind de la cazul unei fetiţe din judeţul Vâlcea aflată în comă, care nu a putut fi preluată de elicopterul SMURD pentru a fi adusă la un spital din Bucureşti. ”Nu facem doar paradă la televizor, PR grozav ce bine organizăm noi salvarea oamenilor”, a remarcat ministrul.
Ministrul s-a interesat mai întâi de ce elicopterul nu zboară şi noaptea, replica unui reprezentant al MAI fiind că acestea zboară şi noaptea, doar că o fac în anumite condiţii, pentru că nu pot ateriza în locuri necunoscute, nemarcate, întrucât nu este legal.
”De la Vâlcea, dintr-un loc marcat, putea să zboare într-un alt loc marcat, la Bucureşti?”, a întrebat ministrul, replica fiind: ”La Vâlcea nu era un loc marcat şi nici la Băile Govora (n.r. - unde a fost rănită fetiţa) şi nici pe traseul pe care ar fi oprit ambulanţa. Deci dacă intervenţia ar fi presupus intrarea în noapte, elicopterul n-ar mai fi putut ateriza sau decola în acele condiţii”.
La remarca ministrului conform căreia în zona Târgu Mureş şi în Bucureşti se zboară noaptea, explicaţia a fost că bazele Târgu Mureş şi Bucureşti sunt desemnate ca baze pentru operarea misiunilor de noapte, dar doar pentru misiuni de la aerodrom certificate pentru noapte şi acoperă toată ţara.
”Târgu Mureş şi Bucureşti sunt desemnate ca puncte care execută misiuni de noapte. De regulă sunt intervenţii secundare, deci transfer...”, a precizat reprezentantul MAI, care a adăugat că decizia ca doar Târgu Mureş şi Bucureşti să fie zone care pot opera noaptea i-a aparţinut secretarului de stat Raed Arafat.
”Înţeleg, după răspunsul dumneavoastră, că se zboară noaptea. De ce fetiţa de la Vâlcea nu aţi adus-o la Bucureşti cu elicopterul?”, a continuat ministrul.
”Pentru că nu se putea ateriza, dar nu se putea ateriza, asta rămâne de văzut în funcţie de locul în care ar fi fost nevoie să ajungem şi unde am identificat ambulanţa, dar nu mai puteam decola pe timp de zi. Decolarea ca şi aterizarea în locurile necertificate se face la vedere şi în condiţiile în care nu aveam vederea obstacolelor, era periculos şi nu este legal”, a venit explicaţia reprezentantului MAI.
” O să facem o analiză pe această organizare extraordinară în care un copil putea să moară. Din organizări de acest gen, subiective. Deci dacă se întâmpla ceva cu fetiţa, vă rog să mă credeţi că aş fi luat măsuri drastice”, a precizat ministrul.