Administrație

CFR abandonează unii călători să îi salveze pe alții

Călătorii unui tren Regio au fost abandonați în câmp 90 de minute pentru că locomotiva a fost luată să tracteze un tren internațional rămas în pană.

Un tren Regio al CFR Călători a fost lăsat fără locomotivă timp de o oră și jumătate. În acest timp, locomotiva luată de la trenul Regio a fost cuplată la tracțiunea unui tren Interregio internațional. Acesta rămăsese ”în pană” din cauza unei defecțiuni. În tot acest timp, călătorii din trenul Regio au așteptat în câmp.

 
Club Feroviar a relatat anterior despre cazul trenului IR 72 Traianus, București Nord – Timișoara Nord – Budapesta, a cărui locomotivă s-a defectat joi, 24 august, la Măldăeni. În tren se aflau 350 de pasageri. Dintre aceştia, 150 erau copii care se duceau în tabără școlară la Drobeta Turnu Severin.

”Trenul și–a reluat circulația în condiții de siguranță, cu un alt mijloc de remorcare. Asta, după realizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, detașare/atașare, proba frânei etc). Pasagerii trenului IR 72 vor primi apă şi produse preambalate în staţia Craiova. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate. De asemenea, îi asigură că face toate operațiunile necesare pentru asigurarea unui transport în siguranță”, se arată în comunicatul postat pe site-ul operatorului feroviar de stat.

 

La momentul publicării acestui articol, trenul IR 72 Traianus are o întârziere de 184 de minute, dintre care 100 de minute acumulate din cauza defectării locomotivei la Măldăeni.

Cu 37 de minute a plecat întârziat din Gara de Nord din București. Apoi a stat la Chiajna 11 minute pentru a face cruce cu un tren privat, și anume R-E 10090 operat de Transferoviar Călători.


Restul până la 184 de minute de întârziere a trenului Traianus a fost acumulat pe traseu.

 

Responsabilii CFR Călători au omis și o altă parte, importantă, a acestei povești. Şi anume, nu au precizat de unde a fost luată locomotiva de ajutor care a preluat trenul IR 72 Traianus, în locul EA 898, care rămăsese defectă.

Ei bine, prin zonă trecea trenul R-E 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta către București Nord. Garnitura a fost oprită la Măldăeni, i s-a detașat locomotiva (EA 335), iar aceasta a fost atașată la trenul IR 72. Călătorii trenului Regio au fost lăsați pur și simplu în tren, fără locomotivă, în haltă Măldăeni, timp de 94 de minute.

În acest timp, EA 335 a tractat trenul IR 72 Traianus până în stația Craiova. Aici a fost înlocuită la tracțiunea garniturii internaționale de către EC 086 (patru osii). Trenul și-a continuat călătoria spre Budapesta, iar EA 335 s-a întors la Măldăeni. De aici a (re)preluat trenul 9902 spre București Nord. Unde a ajuns cu o întârziere de 114 minute. Asta cu toate că, potrivit informațiilor publice ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, trenul circulase aproape imecabil până să-i fie luată locomotiva. La Radomirești, ultima oprire înainte de pățania de la Măldăeni, avea o întârziere de doar șapte minute.

Călătorii din trenul Regio 9902, fără aer condiționat timp de o oră și jumătate
Practic, responsabilii SNTFC CFR Călători și-au bătut joc de călătorii din trenul Regio 9902. Ii-au lăsat fără locomotivă, deci și fără aer condiționat, timp de o oră și jumătate.

Nu a interesat pe nimeni că ei poate aveau treburi urgente de rezolvat, dintr-un simplu motiv: pentru traficul intern România a mai cerut recent, și a obținut, o derogare de patru ani de la Regulamentul european care prevede despăgubiri în cazul în care trenul întârzie. Pe de altă parte, călătorii aflați în trafic internațional pot cere despăgubiri pentru întârziere. Așa că operatorul de stat a vrut să evite pe cât posibil plata unor daune către pasageri. Pe seama celor pe care i-a lăsat fără locomotivă.

Vizualizări: 156

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: