Economie
Comerţul online se impune şi în România
Mai mult de jumătate din populaţia României va folosi comerţul online până în 2025, conform datelor din eBook eCommerce Growth Strategies.
Piaţa de ecommerce din România devine tot mai puternică în Europa de Sud-Est, cu o creştere mai rapidă decât media globală, de 16,6% pe an, ajungând astfel la o valoare totală de 10 miliarde de euro până în 2025, iar comerţul electronic va fi folosit de 54% dintre locuitorii ţării, conform datelor din eBook eCommerce Growth Strategies.
Raportul mai semnalează că veniturile de pe piaţa comerţului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.
Piaţa de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online, care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Cu toate acestea, este de aşteptat să crească până la de trei ori în următorii ani, pe baza diferitelor tendinţe de transformare digitală care vor defini comerţul electronic local, arată raportul de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency.
Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerţ electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populaţia României, şi la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027. În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deşi rata de penetrare a Internetului este de peste 90%. Comparativ, în ţările nordice procentul celor care comandă online ajunge şi la 95%.