Comunitate
Fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, susține că școlile nu ar fi trebuit închise
Fostul ministru al Educației, Mircea Miclea, susține că școlile nu ar fi trebuit închise, iar datele privind infecțiile provenite din acest mediu nu indică faptul că școlile ar fi un focar. Miclea arată că elevii vor avea mult de suferit și asta pentru că nu învață lucrurile la timpul lor.
”Consider că e o mare greșeală modul în care se procedează. Să ne uităm puțin la date. Acum câteva zile, OMS a publicat un studiu în care arăta că nu școlile sunt focare de infecție Covid.
Anterior, studii din Germania, Spania, Norvegia, Elveția au arătat clar că începerea școlilor în varianta clasică nu crește numărul cazurilor de Covid.
Cifrele ministerului Sănătății de la noi arată că înainte de 15 septembrie proporția copiilor si adolescenților până la 19 ani care aveau Covid era de 6,18%, iar acum e 6,53%.
Deci proporția este extrem de mică raportat la totalul populației, iar începerea școlii și o lună de cursuri nu au avut niciun impact în răspândirea Covid la nivelul copiilor.
Puse toate la un loc, aceste date arată că școlile nu trebuiau închise. Eu văd însă că ministerul este mai degrabă preocupat să închidă școli în loc să fie preocupat de redeschiderea lor. O abordare care nu se bazează pe date, chiar e împotriva datelor.”, a declarat Mircea Miclea, într-un interviu pentru SpotMedia.
Întrebat de ce au închis autoritățile școlile, Mircea Miclea a explicat că este mai comod așa și va oferi justificare pentru rezultatele slabe din viitor.
”Cred că e comod. Și poți să scuzi rezultatele slabe ale elevilor și prestația deficitară a sistemului educațional cu faptul că ai închis școlile.
E o decizie proastă. Cred că, pe baza datelor, școlile ar trebui să fie ultimele instituții care să fie închise și primele care trebuie deschise. Totodată, școlile trebuie testate prioritar.
Nu putem să ne jucăm cu această generație! Dacă încă un an de zile se acumulează pierderi, din păcate ele ar putea să atârne extrem de greu. Pentru că pierderile sunt cumulative.
Dacă nu înveți tabla înmulțirii anul acesta, nu poți înțelege extragerea rădăcinii pătrate mai târziu și nici rezolvarea ecuației de ordinul 2 peste alți ani.
Efectele vor fi dezastruoase mai ales în condițiile în care avem o rată de analfabetism atât de mare.”, mai spune Mircea Miclea.