Externe

Precizările consulatului pentru românii care cer rezidență în Marea Britanie

Secția consulară a Ambasadei României la Londra a făcut unele precizări importante privind statutul de rezident în UK după BREXIT:

În contextul solicitărilor de rezidență primite după 21 ianuarie 2019, dată la care a fost lansată etapa de testare publică a noului sistem de obținere a rezidenței, Home Office precizează că:

• până la 30 martie 2019, dat fiind că verificarea documentelor de identitate se face doar prin intermediul aplicației EU Exit: ID Document Check, această etapa de testare publică este OPȚIONALĂ și se adresează numai CETĂȚENILOR STATELOR UE deținători de pașapoarte electronice valide și MEMBRILOR DE FAMILIE ai acestora, proveniți din state terțe și deținători ai unui card de rezidență electronic;

• de la 30 martie 2019, cei care intenționează să solicite statutul de rezident au la dispoziție, pe lângă varianta online a aplicației de verificare a documentelor biometrice și sprijinul serviciilor de scanare a documentelor biometrice, care vor fi disponibile în 50 de locații pe teritoriul UK, și varianta de A TRANSMITE DOCUMENTELE DE IDENTITATE CARE NU CONȚIN DATE BIOMETRICE, PRIN POȘTĂ (ex: carte de identitate);

• NU se va trimite prin poștă întreaga aplicație, ci doar documentul de identitate care nu conține date biometrice. Restul documentelor se vor încărca online.

• În afara identificării, care se va face fie prin aplicația EU Exit: ID Document Check sau prin poștă, de la 30 martie 2019, se va putea face înregistrarea online la: https://user-auth.apply-for-eu-settled-status.homeoffice.go…

• de la 30 martie 2019, taxa pentru depunerea aplicație va fi ELIMINATĂ;

• solicitările vor putea fi depuse până la 30 iunie 2021 în cazul în care UK iese din UE în baza unui acord, sau până la 31 decembrie 2020, dacă negocierile UK-UE se termină cu NO DEAL.

Vizualizări: 1,385

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Externe:

Citește și: