Social-media
Noul motor de căutare numit SearchGPT
OpenAI a anunţat un prototip al motorului său de căutare, numit SearchGPT, care îşi propune să ofere utilizatorilor ”răspunsuri rapide şi în timp util cu surse clare şi relevante”, transmite CNBC.
Compania a declarat joi că intenţionează în cele din urmă să integreze instrumentul, care este în prezent testat cu un grup mic de utilizatori, în chatbot-ul său ChatGPT. Lansarea ar putea avea implicaţii pentru Google şi motorul său de căutare dominant.
De la lansarea ChatGPT în noiembrie 2022, investitorii Alphabet s-au îngrijorat că OpenAI ar putea prelua cota de piaţă de la Google în serviciile de căutare, oferind consumatorilor noi modalităţi de a căuta informaţii online.
Cu acest prototip, OpenAI testează apele pentru a face exact asta, promiţând utilizatorilor şansa de ”a căuta într-un mod mai natural, mai intuitiv” şi de a pune întrebări ulterioare ”la fel cum aţi face într-o conversaţie”. ”Credem că există loc pentru a face căutarea mult mai bună decât este astăzi”, a scris CEO-ul OpenAI, Sam Altman, într-o postare pe X.
În mai, Google a lansat AI Overview, pentru un public limitat, pe care CEO-ul Sundar Pichai a numit-o cea mai mare schimbare în căutare din ultimii 25 de ani, permiţând utilizatorilor să vadă un rezumat al răspunsurilor la interogări în partea de sus a căutării Google.
Deşi Google a lucrat la AI Overview de mai bine de un an, au apărut multe critici publice, după ce utilizatorii au observat rapid că interogările au returnat rezultate fără sens sau inexacte în cadrul caracteristicii AI - fără nicio modalitate de a renunţa, relatează news.ro.
OpenAI este susţinut de Microsoft
”Google a cam tremurat puţin de când au apărut aceste lucruri pentru prima dată”, a spus Daniel Faggella, fondator şi şef de cercetare la Emerj Artificial Intelligence Research, referindu-se la inteligenţa artificială generativă. Nu a părut că compania lor s-a prăbuşit între timp, dar i-am văzut cum făceau.
Anunţul SearchGPT urmează lansării de către OpenAI, joia trecută, a unui nou model AI, ”GPT-4o mini”. Noul model este o ramură a GPT-4o, cel mai rapid şi mai puternic model al startup-ului de până acum, pe care l-a lansat în mai în timpul unui eveniment transmis în direct cu directori.
OpenAI, susţinut de Microsoft, a fost evaluat la peste 80 de miliarde de dolari de către investitori. Compania, fondată în 2015, este sub presiune să rămână în fruntea pieţei AI generative, în timp ce găseşte modalităţi de a câştiga bani, deoarece cheltuie sume masive pe procesoare şi infrastructură pentru a-şi construi şi antrena modelele.
Luna trecută, OpenAI a anunţat angajarea a doi directori de top, precum şi un parteneriat cu Apple care include o integrare ChatGPT-Siri. Sarah Friar, anterior CEO al Nextdoor şi director financiar la Square, s-a alăturat ca director financiar, iar Kevin Weil, fost preşedinte la Planet Labs şi fost vicepreşedinte senior la Twitter şi vicepreşedinte la Facebook şi Instagram, s-a alăturat ca director de produs.
OpenAI îşi consolidează C-suite pe măsură ce modelele sale de limbaj mare câştigă importanţă în sectorul tehnologic şi pe măsură ce concurenţa apare rapid pe piaţa în plină dezvoltare a AI generativă. Atât noul model mini AI al OpenAI, cât şi prototipul SearchGPT fac, de asemenea, parte din eforturile companiei de a fi în fruntea ”multimodalităţii” sau a capacităţii de a oferi o gamă largă de tipuri de media generate de AI, cum ar fi text, imagini, audio, video şi căutare, într-un singur instrument: ChatGPT.
Pentru SearchGPT, postarea pe blog a OpenAI a spus că rezultatele vizuale ale instrumentului vor duce la ”o înţelegere mai bogată” pentru utilizatori. Anul trecut, directorul de operaţiuni al OpenAI, Brad Lightcap, a declarat pentru CNBC: ”Lumea este multimodală”. El a adăugat că, pe măsură ce oamenii ”interacţionează cu lumea, vedem lucruri, auzim lucruri, spunem lucruri”, aşa că limitarea interacţiunilor la text este insuficientă.