Economie
Restaurantul Panoramic, situat pe Tâmpa, în Braşov, va fi redeschis după 15 ani
Restaurantul Panoramic, aflat pe muntele Tâmpa, la poalele căruia se află Braşovul, va fi redeschis după 15 ani. ANA Hotels a preluat la sfârşitul anului 2022 restaurantul Panoramic de la Aro Palace şi anunţa încă de atunci că are în plan punerea acestuia în circuitul turistic. Restaurantul urmează a fi redeschis anul viitor.
♦ Grupul ANA Hotels, controlat de George Copos, a încheiat anul 2023 cu afaceri de 207 mil. lei, în creştere cu 29% ♦ Este pentru prima oară în istoria companiei când veniturile depăşesc pragul de 200 mil. lei.
Restaurantul Panoramic, aflat pe muntele Tâmpa, la poalele căruia se află Braşovul, va fi redeschis după 15 ani. ANA Hotels a preluat la sfârşitul anului 2022 restaurantul Panoramic de la Aro Palace şi anunţa încă de atunci că are în plan punerea acestuia în circuitul turistic. Restaurantul urmează a fi redeschis anul viitor.
Achiziţia restaurantului vine în completarea serviciilor de transport pe cablu pe care ANA Hotels le administrează pe muntele Tâmpa, telecabina din Braşov fiind în portofoliul ANA Hotels. Grupul are în plan, odată cu renovarea restaurantului de pe Tâmpa, şi înlocuirea telecabinei care va transporta turiştii de la poalele muntelui până în vârf, unde se află restaurantul. Cele două proiecte vor însuma investiţii de peste 11 milioane de euro.
„În cursul acestui an, va fi lansat un proiect unic pentru oraşul Braşov, în valoare estimată de peste 11 milioane de euro, ce vizează două repere emblematice pentru oraş, anume înlocuirea telecabinei Tâmpa cu una de ultimă generaţie si reabilitarea Restaurantului Panoramic, cu păstrarea specificului arhitecturii originale, din anii ’70, acesta urmând a fi redeschis pentru public după mai bine de 15 ani“, spun pentru ZF reprezentanţii ANA Hotels.
Tranzacţia privind cumpărarea restaurantului a avut loc la sfârşitul anului 2022, însă valoarea nu a fost făcută publică. Aro Palace a tot încercat să vândă restaurantul Panoramic, care stă închis de câţiva ani, iar preţul cerut iniţial de companie a fost de peste 1 mil. euro. Negocierile dintre George Copos şi Aro Palace au început în urmă cu câţiva ani, însă cele două părţi nu s-au înţeles până la finalul anului 2022, când au bătut palma.
George Copos a investit semnificativ în ultimii ani în activele hoteliere din portofoliul grupului său. Cea mai mare investiţie, de peste 40 milioane euro, a fost în Athenee Palace Bucharest, care a fost renovat în două etape şi a renunţat la brandul Hilton pentru a trece sub umbrela InterContinental. Proiecte de renovare mai sunt şi acum în curs la hotel.
„În perioada imediat următoare, planificăm procesul complex de renovare a noului restaurant principal şi a bucătăriei din cadrul Hotelului InterContinental Athénée Palace Bucharest, finalizarea Café Athenée, în mai 2024, şi demararea lucrărilor de renovare a spaului din cadrul acestui hotel“. Cea mai recentă investiţie finalizată de grupul hotelier a fost în renovarea hotelului Europa din Eforie Nord, investiţia s-a ridicat la 14 milioane euro. Lucrările au început în toamna anului trecut şi au fost finalizate în luna aprilie a acestui an.
Din grupul ANA Hotels fac parte hotelurile Athenee Palace Intercontinental, Crowne Plaza, ambele din Bucureşti, şi trei unităţi hoteliere din Poiana Braşov, Sportul, Bradul şi Poiana, şi Hotelul Europa împreună cu centrul spa ANA Aslan Health Spa din Eforie Nord.
Anul trecut, ANA Hotels a trecut pentru prima dată în istoria companiei peste pragul de 200 milioane lei venituri, obţinând o cifră de afaceri de aproape
207 milioane lei, după un avans de 29%, potrivit informaţiilor furnizate de companie. Pentru anul acesta, grupul hotelier estimează venituri de 224 milioane lei. În pofida creşterii, anul 2024 nu va fi lipsit de provocări.
„Din perspectiva activităţilor din turism, ne aşteptăm la o uşoară contracţie a consumului faţă de anul 2023. Aceasta este determinată, pe de o parte, de factorii externi geopolitici, care afectează circulaţia turiştilor străini către România, dar şi a promovării deficitare a României ca destinaţie turistică, fiind mai redusă faţă de alte ţări din regiune. Pe de altă parte, contextul intern generează şi el o contracţie a consumului, prin creşterea preţurilor şi modificările fiscale din domeniu, anul electoral în care multe companii sunt într-o perioadă de aşteptare privind investiţiile şi proiectele de dezvoltare, până după alegeri“, au mai spus reprezentanţii companiei.